Wednesday, December 15, 2010

mereka yang berkhahwin saya tumpang berangan~

salam.
cuti semester kali ni tidak membosankan
sebab dipenuhi dengan majlis perkahwinan sepupu, yang dimana perlu menghantar pengantin menaiki bas keluarga...bagiku kira ni family day yang x dirancang.
kenduri sambil bercuti..sambil meneguk air ,kunyah nata de coco..

bercerita pasal perkahwinan.semestinya cuti sekolah adalah masa yang sesuai
jadi bukan sahaja kad2 kahwin penuh di meja ruang tamu rumah malah di kaca tv pun sibuk pasal baju pengantin (ye ke?biar bg gempak skit).di surat khabar pun. ade rancangan Gerbang Cinta.pasal pengantin

Gerbang Cinta.
satu peraduan anjuran Mega - Utusan Malaysia. memberi peluang kepada bakal2 pengantin kahwin free...hahahaha....eh! seyes peraduan ni sweet sgt.peserta-peserta dia semua berkaliber. bukan kahwin free bermaksud peserta terdiri daripada remaja terlanjur atau kak limah(bukan nama sebenar) kawen duda atau pak kordi(bukan nama sebenar) dan gadis 12 tahun..

peserta-peserta ni terdiri daripada doktor,jurutera, pelajar IPTA, penjawat awam,akauntan, bakal guru (eh?mcm saya?),pereka laman web. tapi yang penting mereka bekerjaya dan dilihat mempunyai tokoh pemimpin keluarga yang mithali.
lagi satu.apa yang menarik pasal mereka2 ini ialah kisah cinta mereka.wah!.
ada tu bercinta dari zaman persekolahan. ada tu bercinta di tempat kerja dan ada tu bercinta ketika sama-sama menuntut di IPTA. ada tu satu kelas tapi x pernah bertegur sapa,bila dah graduate baru berhubung (ini saya suka~).

em itu cerita mereka.
cerita aq pula?..boley x aq reka sendiri?
- walaupun mereka satu kelas dan satu course pengajian di Universiti, mereka langsung tidak pernah bercinta. Ini kerana sikap rendah diri cik Mata(bukan nama sebenar) menyebabkan dia memendam perasaan.namun setelah tamat pengajian dan di tugaskan di sekolah yang sama menyebabkan hubungan mereka rapat dan akhirnya mengikat kepada tali pertunangan. "saya menyukai cik mata sebab dia bijak dalam menjaga perasaan orang" ujar en.hati menamatkan perbualan kami.. (ok tentu2 ini tipu) (gelak kuat-kuat sampai keluar air mata)..(ini fantasi je).
..............

lepas baca surat khabar. tengok tv. ada siaran ulangan mari menari. tema nya owh cinta. eik?. asik cinta je. ok aq tonton juga.sbb x tengok part ni lagi. emm best la tarian mereka kali ni. menusuk kalbu. kalau aq menari macam tu dengan pasangan mesti romantik..hahahahahaharaammm jadahh. (reti pula kau ainon!)..ok.ini fantasi lagi
......
ok..aq da sampai tahap harus cari pasangan.bukan sunat atau wajib..(ceh ini bukan hukum berkahwin ea)..bukan mencari pasangan untuk berkapel tapi mencari senarai je..bila tiba masa baru bagitau. ahaha...(ini tipu)..
percayalah.jodoh tidak kemana.tidak perlu bersusah2!..

~~~~
eh ok..
walaupun cuti ni penuh dengan pengantin (eik?) dan x bosan tapi semangat nak balik tanjung malim tetap ada dan membuak-buak. (ye ke?)..hahahaha..


ini gambar sepupu saya yang diceritakan tu..cantik bukan..kredit to photgrhper nyer encik mike
(klik name dia)..maaf saya curi tanpa pengetahuan anda..seyesly memang shantikkkk~
..disebabkan gambar curi, gambarnye jadi kecik.


out
1. nnt nak upload pic pegi manjung dan wedding tam.
2. suka tengok fotographer yang amik pic org kawen dari dulu sampai sekarang.
3. aq jumpa minat baru iaitu ambil gambar.

No comments:

Post a Comment